Artikelen
Omdat je wilt dat jouw verhaal gelezen wordt
Je hebt een goed verhaal te vertellen, maar krijgt dat niet lekker over de bühne. Geen probleem, hier ben ik. We gieten jouw gedachten, (nieuwe) product of tips in een artikel.
In een krant of magazine zijn artikelen het hoofdvoer. Maar het kan je website of brochure ook echt naar een hoger level tillen. Zie een artikel als die toef slagroom op je appeltaart, daar wordt ieder taartje beter van. Smeuïge teksten helpen je bij het bereiken van je doel.
Wat je ook wilt, breng het in artikelvorm.
Een artikel als blog, waarmee je kennis of visie overdraagt.
Een artikel als online review, waardoor de lezer tot actie overgaat. ‘Zij zeggen dat het goed is.’
Een artikel in een magazine, waarmee je de ander raakt, inspireert of aan het lachen maakt.
De voordelen van een artikel:
- Leest lekker weg, zeker in combinatie met goede vormgeving
- Komt je geloofwaardigheid ten goede
- Geeft de essentie weer, dus geen overbodig geouwehoer
- Voor een goed artikel neem je de tijd [lees: meer tijd op jouw site]
- Stel iemand anders centraal in jouw artikel, dikke kans dat ‘de ander’ jouw artikel ook deelt. Hoppa, nog meer bereik.
Zijn er ook nadelen?
Euh … als je geen tijd hebt en op een interessant artikel stuit, dat vind ik persoonlijk altijd irritant.
Omdat je wilt dat jouw verhaal gelezen wordt
Ideeën voor je artikel:
Magazine
Persbericht
Unieke content
Unieke content
Hoe leuk om jouw verhaal aan mij te vertellen, zodat ik daar een eerlijk, uniek en fantastisch (kort) artikel over kan schrijven. Zo leert de ander jou pas echt goed kennen. Geef in artikelvorm weer waar jij vandaan komt, wat jouw why en doel is.
Kennis delen in een blog. Briljant idee! Waarom niet in de vorm van een artikel? Compleet met opsommingen en kaders. Leest heerlijk weg.
Je kunt je klant een review laten schrijven, dat is natuurlijk prima. Maar je kunt je klant ook door mij laten interviewen, zodat je een review in artikelvorm kunt plaatsen op je site. Dat is pas geloofwaardig.
Vraagt je werkwijze om een duidelijke uitleg? Maak dan eens een verhaal van je proces. Leuk en duidelijk zo’n artikel op je website.
Een folder of brochure is pas echt af als wanneer je de juiste bewijslast toevoegt. Heb je er weleens aan gedacht om een klant, cliënt of patiënt te interviewen en de bewijslast op een originele manier in artikelvorm toe te voegen?
“Ity is een van de vaste schrijvers voor het magazine Business Contact van CBMC. Ze neemt de tijd om zich van tevoren goed in te leven in elk verhaal. Haar werkwijze is persoonlijk, openhartig en prikkelend met als resultaat (h)eerlijk leesbare verhalen.”
Leen van der Zande, CBMC
Prijzen artikelen
Voorbereiden, interviewen, schrijven en corrigeren … All-in!
€ 375,-
€ 450,-
€ 575,-
€ 650,-
Maar genoeg over de kosten, wat levert zo’n artikel je eigenlijk op?
Wel, verbinding met je lezers. Verbinding met jouw doelgroep. Dat is pas winst.
Ik schrijf artikelen voor:
Lees ook mijn blogs eens!

Stel jij vragen of geef je antwoord?
Soms luister ik naar iemand zijn verhaal en dan popel ik om te antwoorden. ‘Oh, weet je hoe ik dat doe?’ Mega-irritant vind ik dat

Wil je beter worden in wat je doet? Push jezelf dan
Vorig jaar zomer besloot ik dat het tijd was om weer ritme in het sporten te krijgen. Vol goede moed heb ik in september meteen

Leren luisteren
Ze zitten aan je hoofd, je weet hoe je ze moet gebruiken maar toch lijken die oren soms een compleet eigen leven te leiden. Ze luisteren bij voorkeur alleen naar wat ze interesseert en interpreteren boodschappen vaak op een volledig eigen manier. Gelukkig kun je leren luisteren.